Otel Temizliği Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Otellerde genel oda temizliği için oda başına ayrılan süre ortalama olarak yarım saattir.Yarım saat içinde yapılması gereken iş oldukça fazladır.Bu yüzden temizlik işlemi profesyonel bir şekilde yapılmalı ve kontrol edilerek oda müşteriye satılır hale geldikten sonra satışa sunulmalıdır.

Genel Temizlik ve Toz Alma İşlemi

Günlük dönüşümlü olarak temizlenme işlemi gerçekleştirilen oda temizleme işleminde başa çıkılması gereken çok fazla şey bulunmaktadır. Odanın havalandırılması, halı zeminin süpürülmesi yada elektrik süpürgesi ile süpürülmesi, parke yada benzeri zeminin paspas yapılması, çarşafların, yastık kılıflarının ve nevresim takımlarının değişimi, tuvalet temizliği, banyo fansyans temizliği duşa kabin temizliği, havluların toparlanıp yerlerine yenisinin koyulması gibi.

Bu iş adımı uygulanırken, deterjan, lavoba açıcı, çamaşur suyu gibi kimyasalların bu işlemlere yetecek güçte olmasına ve yüzey dezenfektanı tablet yada ürünün kullanılması hususuna dikkat etmek gerekmektedir.  Otel temizlik adımları ilgili personele öğretilmeli ve aynı işlemin günlük standartlarda pratik hale getirilmesi gerekmektedir.

Peki Otel Temizliği Nasıl Yapılmalıdır ?

Tam zamanlı yada sezonluk olarak doluluk oranı gösteren otellerde oda temizliğinde aksaklıklar meydana gelmektedir. Bu sebepten ötürü oda temizliği görevlisi işlemini bitirdikten sonra muhakkak, kat hizmetleri şefi tarafından oda incelenmeli ve satışa hazır halde olduğu onaylanmalıdır. Oda temizliği ve havalandırma saatlerinin kısa olmasından ve müşteri akışının zaman aralığının tutarsızlığından dolayı otel temizliğinde zaman çok önemli kavramdır.

  1. İlk olarak yataklar mevsime uygun olacak şekilde yaz yada kış konumuna alınmalıdır.
  2. Odalardaki çarşaf, nevresim takımı ve yastıkların dikkatli bir şekilde toparlanması ve yenileri ile değiştirilmesi son derece elzemdir.
  3. Yıkanmış ütülenmiş yeni nevresim takımları takıldıktan sonra son kontrol yapılması gerekmektedir.Yataklarda bulunan lekelerin ve kirlerin temizlenmesi için buhar ve vakum makinelerinin kullanılmalıdır.
  4. Bir sonraki müşterinin rahat ve huzurlu bir şekilde dinleneceği (konaklayacağı) hale getirilmesi son derece önemlidir.
  5. Battaniye ve yorganların kontrol edilmesi temizlenmesi ve değiştirilmesi
  6. Mini-bar, TV kumandası Klima Kumandası, Uydu Kumandası, DVD Kumandası, telefon ve tuvaletlerin özel hijyen malzemeleri ile temizlenerek yeni müşterinin kullanabileceği konuma getirilmesi
  7. Masa, sandalye ve kapıların silinmesi açılarak havalandırma yapılması
  8. Müşterilere hijyenik ortam sağlandıktan sonra lobi, banko, varsa yemekhane, toplantı salonu, dinlenme salonları gibi yerlerin yüzeylerinin her 8 saatte bir çok fazla kullanılıyor ise 3 saatte bir temizlenmesi sağlanmalıdır. Islak ve ıslana-bilecek bölümlerin temizlik aralıkları daha sık olmalıdır. Tüm bu temizlik işlemlerinde yüzey temizlik malzemesi kullanmaya özen gösterilmelidir.
  9. Otellerin temizlik departmanlarında çalışacak personelin işe uygunluğu ve sağlık bakanlığı tarafından oteller için tebliğ edilen standartlarda iş yapabilir olması son derece önemlidir.
Otel Temizlik Hizmetleri
Otel Temizliği Nasıl Yapılmalıdır?