Tag Archives: covid-19 tedbirleri

Otel Deniz Sağlık ve Güvenlik Bildirgesi

 

Değerli misafirimiz,

Her zaman olduğu gibi şimdi de misafirlerimizin ve çalışanlarımızın güvenliği en büyük önceliğimiz. Normalleşme evresine geçişle birlikte büyük bir titizlikle yönettiğimiz hijyen ve sağlık koruma standartlarımıza, Covid-19 kapsamında uygulamaya alacağımız yeni tedbir ve protokoller ekledik.

Otellerimizde alınan tüm tedbirler, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yayımlamış olduğu genelge kapsamında hazırlanmıştır. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın sertifikasyon şartları ise titizlikle yerine getirilmektedir.

Otelimizde, genel müdürümüz başkanlığında bir Covid-19 Acil Durum Komitesi oluşturulmuştur. İlgili komite otel genelindeki tüm hijyen ve sağlık süreçlerinin oluşturulması, uygulanması ve takibinden sorumludur. Dünyada yaşanan güncel gelişmeleri ve yeni uygulamaları, T.C. Sağlık Bakanlığı’nın, Bilim Kurulu’nun ve ilgili tüm resmi kuruluşların konuya dair talimatlarını ve yayınlarını izleyerek tesiste yeni uygulamaların güncellenmesini sağlamaktadır.

Otelimizde, Covid-19 ve hijyen kurallarını/uygulamalarını kapsayan protokoller hazırlanmıştır. Bu protokoller düzenli aralıklarla değerlendirilerek uygulamada karşılaşılan sorunlar, getirilen çözümler ve kamu kurum/kuruluşlarınca uygulamaya konulan tedbirler dikkate alınarak güncellenmektedir. Protokol kapsamında, hastalık belirtileri gösteren misafirler için uygulanacak işlemler ve çalışanların yaklaşımı da tanımlanmıştır.

HES KODU SORGULAMA

T.C. İç İşleri Bakanlığınca 30.09.2020 tarihinde yayınlanan genelge ile ikametgahı Türkiye olan, tesise konaklama amacıyla gelen misafirlerimizden rezervasyon aşamasında veya tesise girişi esnasında HES KODU talep edilecektir.

HES KODU ve tesis tarafından sorgulama sonuç bilgisi (riskli değil) ise misafir kabul edilecektir. Riskli olması durumunda en yakın sağlık kuruluşuna yönlendirilmesi yapılacaktır.

Daha önceden rezervasyon aşamasında HES Kodu alınan misafirlerin HES sorgulaması giriş işlemleri (Check in) öncesinde yapılacaktır.

Sorgulama sonrasında Covid-19 riski taşımayanlar tesise kabul edilecek, riskli/temaslı oldukları tespit edilenler ise otele kabul edilmeden Alo 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) hattına bilgi verilecektir.

Henüz HES kodu bulunmayan misafirler, HES kodunu SMS yöntemiyle de alabilir. Kısa mesaj ile HES kodu almak için, HES yazıp aralarında boşluk bırakılarak sırasıyla, T.C. kimlik numarası, T.C. kimlik seri numarasının son 4 hanesi ve paylaşım süresi (gün sayısı olarak) yazılacak ve 2023’e SMS olarak atılabilecek. Paylaşım süresinin belirtilmemesi halinde kodun süresi 1 yıl ile sınırlandırılacak.

(Kısa mesaj örneği: HES ZX2A24 1234 15. Bu şekilde mesaj atıldığında kod 15 gün geçerli olacak.)

Dilerseniz daha detaylı bilgi için Sağlık Bakanlığının https://hayatevesigar.saglik.gov.tr/HES.pdf sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Gerek tesise kabul gerek genel kolluk kuvvetlerince yapılan sorgulama gerekse konaklama süresi esnasında Covid-19 tanısı konulduğu ya da temaslı olduğu tespit edilen misafirlerle ilgili olarak ilgili genelge hükümlerine göre gerekli iş ve işlemler yerine getirilecek, diğer misafirlerden ivedilikle ayrılması ve sağlık kuruluşuna başvurması istenecektir.

Covid-19 tanısı konulan ya da temaslısı olduğu anlaşılan misafirler, ilgili Bakanlıkların genelgeleri kapsamında misafir izolasyon odalarına yerleştirilecektir. Misafir izolasyon odalarının sayıca yetersiz kaldığı durumlarda ise Vali/Kaymakamlar tarafından gerekli tedbirler alınacaktır. Covid-19 kapsamında alınan tedbirlere uymayan misafirler hakkında Türk Ceza Kanunu ve Kabahatler Kanunu hükümleri uyarınca gerekli idari ve cezai yaptırımların uygulanabileceği hususu bilgilerinize sunulur.

HES Sorgulaması, İçişleri Bakanlığı genelgesi ile Halk Sağlığının Korunmasına yönelik bir işlem olması nedeni ile Kişisel Verileri Koruma Kanunu’na (KVKK)  herhangi bir aykırılığı söz konusu değildir.

MİSAFİR GİRİŞİ VE KARŞILAMA

Giriş kapılarımızda misafirlerimizin vücut ısısı ölçülerek Pandemi süresince/en az 1 ay Otel işletim sistemine ve/veya kamera kayıt sistemine kaydedilmekte olup, giriş işlemleri belirlenen standartlara uygun olarak yapılmaktadır. Misafirlerimize görevli bir kişi tarafından uygulamakta olduğumuz önlem ve aldığımız tedbirler genel olarak anlatılmaktadır. Resepsiyon bölgesinde el dezenfektanları, hijyen paspasları ve maske bulundurulmaktadır. Resepsiyon alanında Atık Yönetmeliği gereği kontamine atık kutuları bulunmaktadır.

Misafirlerimizin tesislerimize girişinden itibaren bavullar ve diğer eşyalar, bu konuda gereken eğitimleri almış olan ve kişisel koruyucu kıyafeti giymiş çalışanlarımız tarafından dezenfekte edilmek sureti ile otelimize alınmakta ve odalarına güvenli şekilde gönderilmektedir. Misafirlerden son 14 gün içerisinde bulunduğu yerlerin, varsa kronik rahatsızlıklarının ve Covid-19 geçirip geçirmediklerine ilişkin bilgilendirme istenecek, konaklama kartlarının doldurulması sağlanacaktır.

MİSAFİR ODALARI

Misafir odalarının temizliği, eğitimli bir ekip tarafından tek kullanımlık eldiven ve maske ile Sağlık Bakanlığı onaylı temizlik ürünleri ile yapılmaktadır.

Temizlik sırasında kullanılan bezler, her yer için ayrı kullanılmak üzere renk kodlarına göre ayrılmıştır. Temizlik ve dezenfeksiyon işlemleri ise yüksek standartlarımız dahilinde yapılmaya devam edecektir.

Odalarda elle temas edilen yüzeyler kumanda, su ısıtıcısı, kapı/pencere kolları gibi donanımlar misafirin konaklaması sırasında ve sona erdiğinde yüksek dezenfekte özelliği olan ürünlerle dezenfekte edilmektedir.

Odalarda tek kullanımlık buklet malzemeleri bulunmaktadır.

Odalarda pandemi süresince klima kullanılmamaktadır.

Odalarımız, temizlik işlemleri bittikten sonra havalandırılacaktır.  Oda ile ilgili tüm temizlik işlemleri bittikten sonra yeni giriş yapacak misafire kadar oda kapısı ve penceresi açık bulundurulacaktır.

Tüm odalar, check-out sonrası ULV SİSLEME ile dezenfekte edilmektedir.

Otelimizde, çalışanlarımızda veya misafirlerimizde herhangi bir hastalık şüphesi ile karşılaşılması durumunda gerekli doktor kontrolü ve doğrulama sağlanıncaya kadar kişileri güvenli bir şekilde izole edebileceğimiz izolasyon odaları belirlenmiştir. Bu aşamada otel sağlık ekiplerimizin yönlendirmesi ve Covid-19 Yönetim Ekibi koordinasyonu ile gerekli acil durum aksiyonları alınarak yetkili kuruluşlar ile iletişim sağlanacaktır.

GENEL ALANLAR

Genel kullanım alanlarında temizlik ve dezenfekte işlemleri sürekli olarak yapılacaktır. Sürekli temas edilen kapı kolları, tırabzanlar, elektrik düğmeleri ve POS cihazı gibi elle teması yoğun olan yüzeylerin sık sık dezenfektanla temizliği yapılmakta ve izlenebilirlik kayıtları tutulmaktadır.

Tüm genel kullanım alanlarında, kişisel kullanıma yönelik el dezenfektanları bulunmaktadır. Yeterli sayıda el dezenfektanı misafir ve çalışanlarımızın kolayca ulaşabileceği alanlara konumlandırılmıştır. Otelin genelinde, T.C. Ticaret Bakanlığı ve T.C. Sağlık Bakanlığınca onaylanmış insan sağlığına zarar vermeyen temizlik ürünleri kullanılmaktadır.

TESİS ÇALIŞANLARI

Çalışanlarımıza yasal olarak yapılması gereken testler, belirli aralıklarla yapılmakta ve düzenli şekilde takip edilmektedir. Çalışanların birlikte yaşadığı kişilerin Covid-19 açısından izlenebilmesi için ilgili çalışandan periyodik olarak bilgi alınmaktadır. Tesislerimize gelen tüm çalışanlar, tedarikçiler ve hizmet sağlayıcılarının termal kamera ile vücut ısısı ölçülmekte, bu veriler kayıt altına alınmaktadır. Tüm çalışanlarımıza salgın ve hijyen konusunda özel eğitim verilmektedir.

Personel girişinde dezenfektan veya antiseptik bulundurulmaktadır. Tüm çalışanlarımıza çalışma yerine, misafirler ve ortam ile temasına uygun olan kişisel koruyucu donanım (maske, cerrahi maske, eldiven, siperlik gibi) ile el dezenfeksiyon imkânı sağlanmaktadır. Bu donanımların kullanımları ise takip edilmektedir. Çalışan kıyafetlerinin günlük temizliği ve hijyeni sağlanmaktadır.

Çalışanların soyunma odaları, duşları, tuvaletleri, ortak yemek yeme ve dinlenme alanları sosyal mesafe koşullarına uygun şekilde düzenlenmiş olup, gerekli yer işaretleri ile sosyal mesafe alanları belirlenmiştir. Tüm personel alanlarının temizliği ve dezenfeksiyonu, kurallara uygun şekilde düzenli olarak sağlanmaktadır. Lojman bünyesinde bulunan genel kullanım alanları, sosyal mesafe kurallarına uygun olarak düzenlenmiştir.

Koronavirüs (Covid-19) pandemisi ve bu kapsamda getirilen uygulamalar, alınan tedbirler, önlemler ve kurallar mücbir sebep teşkil etmektedir. Bu nedenle Otelin konsept dahilinde sunduğu hizmetler ve bazı alanlar konaklamanız süresince sınırlandırılmış veya kapatılmış olabilir. Bazı hizmetler kısmen veya tamamen sunulamayabilir ve/veya özel sınırlamalar dahilinde sunulabilir. Burada belirtilen kurallara uyulmaması ve mücbir nedenler nedeni ile konaklamanız süresinden önce sonlanabilir. Tedbirlerin bu ve bunun gibi sonuçlarından Otelin hiçbir sorumluluğu olmadığını bilgilerinize sunarız. 

Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) dünyada yaygın olarak görülmektedir.

Ülkemizde konaklama tesislerinde enfeksiyon bulaşma riskini azaltmak için korunma ve kontrol önlemlerine dikkat edilmelidir.

Bu önlemler kapsamında Otel Deniz Pendik olarak bizlerde personellerimizin ve misafirlerimizin sağlığını koruma kapsamında tedbirler almaktayız.

COVID-19 Konaklama Tesislerinde Alınması Gereken Önlemler

Otellerde konaklayan misafirlerin kayıtlarının (isim-soyisim, adres, iletişim, pasaport bilgileri, son 14 gün
içerisinde bulunduğu ülkeler ve konaklaması onrasında ülke içerisindeki seyahat planı) tam ve düzenli tutulması, olası olgu çıkması durumunda temaslıların doğru şekilde yönetilebilmesi için büyük önem arz etmektedir.

Konaklama tesislerinde uygulanması önerilen temel enfeksiyondan korunma ve kontrol ilkeleri aşağıda yer almaktadır:

Genel temizlik kuralları

1. Odalar ve diğer kapalı alanlardaki camlar günlük rutin temizlik esnasında açık olmalı ve temizlik sonrası en az 1 saat havalandırılmalıdır.

2. Oda temizliğini yapacak kişinin ellerini yıkadıktan sonra eldiven giymesi ve temizliği eldivenli ellerle yapması gereklidir.

Her oda temizliğinden sonra eldiven çıkartılmalı eller uygun şekilde yıkanmalı ve bir sonra oda temizliğinden
önce yeni eldiven giyilmelidir.

3. Genel temizliğin su ve deterjanla yapılması yeterlidir.

4. Özellikle eller ile sık dokunulan yüzeyler; kapı kolları, bataryalar, tırabzanlar, sık dokunulan düğmeler, telefon ahizesi, televizyon ve klima kumandası, ortak kullanım alanlarındaki tuvalet ve lavabo temizliğine özen gösterilmelidir.

Bu alanların temizliği için su ve deterjan ile temizlik yapıldıktan sonra 1:100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) veya klor tablet (ürün tarifine göre) kullanılmalıdır.

5. Bardak ve tabak gibi ortak kullanılan eşyalar her kullanım sonrasında su ve deterjanla yıkanmalı ve kullanımına kadar temiz bir ortamda saklanmalıdır.

6. Misafirin kullandığı tekstil (nevresim, çarşaf, havlu vb.) ürünleri katlanarak bohçalanmalı, bu işlem sırasında toz ve partikül oluşumuna izin vermeyecek
(çırpma ve silkeleme yapılmamalıdır) şekilde toplanmalıdır.

7. Çarşaf ve havlu gibi tekstil ürünleri ise 60-90 oC’de deterjan ile çamaşır makinesinde yıkanmalıdır.

8. Havuzların klor düzeylerinin mevzuatta belirlenen düzeyde olmasına dikkat

COVID-19
Konaklama Tesislerinde
Alınması Gereken Önlemler

1. Sauna, masaj salonları, spor salonları ve çocuk kulüpleri mümkün olduğu kadar kullanılmamalıdır.

Kullanımı durumunda rezervasyonla sınırlı sayıda kayıt
tutularak kullanılmalı, bu alanların mekanik temizlikleri ve havalandırmaları düzenli aralıklar ile yapılmalıdır.

2. Oyun parkları ve çocuk kulüplerinde temizlenmesi zor oyuncaklar (pelüş hayvan ve top havuzu vb.) bulundurulmamalıdır.

3. Mikroorganizmalara (bakteri, virüs, mantar vb.) yönelik daha etkili olduğu öne sürülen birtakım özel ürünlerin temizlikte kullanılmasının fazladan koruma
sağladığına dair bilimsel kanıt yoktur.

4. Odalarda bulunan klimaların üretici talimatları doğrultusunda düzenli bakım ve onarımlarının yapılması sağlanmalıdır.

Konaklama tesislerinde konaklayanlar arasında COVID-19 hastalığı ile uyumlu
şikâyetleri (ateşe eşlik eden öksürük veya solunum sıkıntısı) olan kişiler olması
durumunda

1. Diğer konuklardan ivedilikle ayrılıp, maske takılması sağlanarak sağlık birimine (varsa oteldeki yoksa en yakındaki sağlık birimi) başvurmaları sağlanır.

2. Kişi ile aynı odayı paylaşanların cerrahi (tıbbi) maske takması sağlanır. Eğer olası olguya refakat etmezlerse odalarında izole edilmeleri sağlanır.

3. Kişinin başvurduğu sağlık birimi tarafından, İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar Birimine ivedilikle bilgi verilir.

4. Bulaşıcı hastalıklar birimi, olası olgu yönetim şemasına göre olguyu yönetir.Temaslılarını saptayarak, temas özelliklerine göre (yakın temaslı, temaslı) gerekli
izlem prosedürlerini başlatır.

5. COVID-19 tanısı kesinleşen hastanın odası 24 saat süreyle havalandırılır ve boş tutulması sağlanır, sonrasında detaylı bir şekilde su ve deterjanla temizlenir,

6. 100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-)içeren solüsyonla silinir. Bu işlemler sonrasında odaya yeni kişi alınabilir.

Otel çalışanlarına eğitim verilerek aşağıdaki konular vurgulanmalıdır

1. El temizliğine dikkat edilmelidir. Eller en az 20 saniye boyunca sabun ve suyla yıkanmalı, sabun ve suyun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptikleri
kullanılmalıdır.

Antiseptik veya antibakteriyel içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.

2. Herhangi bir viral solunum yolu enfeksiyonu geçirmekte olan kişinin öksürme veya hapşırma sırasında burun ve ağzını tek kullanımlık kâğıt mendil ile örtmesi,

2 kâğıt mendilin bulunmadığı durumlarda ise dirsek içini kullanması, mümkünse kalabalık yerlere girmemesi, eğer girmek zorunda kalınıyorsa ağız ve burnunu
kapatması, mümkünse cerrahi (tıbbi) maske kullanması önerilmektedir.

3. Misafirlerin kişisel eşyalarına temas eden, örneğin valizlerini taşıyan kişilerin, bu tür işlemler sonrasında derhal ellerini yıkaması veya alkol bazlı el antiseptiği ile
el temizliği yapması sağlanmalıdır.